duminică, 27 iunie 2010

Istăna şoadă

Satu mieu dă başcină
Îi baş lângă mlaşcină.
Cum s-ar spuni, Vraniu mieu,
Stă-ntră mlaşcină şî tău.

Primăvara păn nu zboară,
Mica goangă, păpăruga
Vini un ponou dân gialuri
Şî să varsă iar – Boruga.

Dă Căraş, o pogănie,
Faşi lumea un şciubei,
Trec şâranii prân bujiacuri,
Dî la Cacova-n Coşcei.

Ţărmurili să surupă,
Nu să-ncuncină nici ploaia,
La irugă, lângă tufă,
Cam tristoani, stă „Pricaia”.

Dăr dân aşcia îs cân ploaie,
Cân îi soari boldânos,
Vraniu mieu, îi cum nu-i altu
Dă chicit şî dă frumos.

Paorii şciu la motoară
Şî-ai dântâi îş dântră sacii,
Cân îi vorba dă o triabă,
Prî la grânii şî bucacii.

Fâncă am vorbit atâta,
Nu mă las, vă spun şî voauă
Dă cămin şî dă muzică
Ni-s pră drum dă bandă noauă !

Sara cân îi cineriăţa,
Dî la lucru pră acasă,
Să astrâng fişiori la şcoală,
Lângă oarna lor aliasă.

Io mă bucur mult dă asta
Şî li-ajut prî la poijă,
Şî li spun năroc în toaci,
Purtătorilor dă grijă !

Satu miău ari şî „Dacii”.
Dacă ar învia Trăian
S-ar mira-mpăratu poaci,
Dă şi poaci un ţăran !

Prăstă căş îs numai „griebli”,
D-alia dă tilivizor,
Cântărieţ şî cântărieţă
Vin pre ieli în obor.

Iaca stropu dă sudoari,
Ungi cagi crieşci rod,
Nu-i sărac, săracu paor,
Cât măi ari îrţ în pod !

Taică-miu îş faşi cruşi,
Maică-mia îş scuipă-n sân,
Că mă ţân dă bazaconii:
– Ioani …! Iş copil bătrân …!

Ba oi fi, n-oi fi, măi, taică,
Nu măi stau să-mi număr anii,
Ci nu faci în lumea noastră
Cinsta omului (şi banii) !?

Îi sfătos, spuni mumiţa,
Tuţu clacină dân cap –
Spun io, tuţule, prân viaţă
Am tricut un bun dărap…

Şî cân prind o ţâră liăcii,
Nu mă ortăşiesc cu patu,
Nu măi caut că ard curientu,
Iau plivaisu şî-mi laud satu !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate