duminică, 27 iunie 2010

Zogoada

Vriă să şcie baba Pietra,
Zviduiri dă riumă,

C-a tot luat la bumbi dă tetra

Şî o doari dă nu-i glumă.



I-a spus un glumăţ dă doctor,

Că n-ar fi dă vină anii

Ş-a vinit să facă şmotru,

Pr-un pişior, la Irculani.



Aici baba-ş piergi capu

Într-o zî fără dă soari,

Măi-do ca să gie dă dracu,

Pân s-ajiungă-n scăldătoari.



Vriămia îi o pogănie,

Cân să scriemi-n gialuri ciaţa

Şî cân Pietra nu prea şcie

Cât dă scumpă îi piaţa.



A vindut triei gâşce grasă

Şî o cloţă da pră oauă,

Ş-a plicat şă-ş afli liacu

La trai bun, în lumia nouă.



A zgogit şî ia ca orbu

Ilova, la api calgi,

Vriă să-ş afli sănătacia,

Să probiască să să scalgi.



După port am cunoscut-o,

Îi dân pustă şi vez bini,

M-am oprit , cân am vădzut-o

Că s-apropie dă mini.



– Bună zâua, maică bună !

– Să fii sănătos, cu maica !

– Ai vinit la trai şî viaţă,

L-ai lăsat acas pră taica ?



Îl lăsai, boalilui, dragă,

Că m-am ogrisât dă tot,

Am lucrat o viaţă-ntreagă

Şî acuma nu măi pot !



…şî şi faşi aişi, copili ?”

„– Io ?... scriu glumi pr-un căiet,

Potriviesc să să loviască,

Cum li scrie un poet !



„ – Api, n-ai nişio duriări ?

(baba-n glumi mă alintă)

După mincia dă muieri

Mă socoaci cu vro smintă.



 Mă măsoară lung bătrâna.

Ari ochi cu multă milă,

Faşi cătră cap cu mâna:

– Poaci anii îs dă vină …!



Io mă râd şî baba pliacă,

Pră pociacă schiopătând,

Şciu, ca ea îs mulci babii

Şovăici pră pământ.



Mă gângiesc că vriemia faci,

Omu-n chipu dă măimucă,

Cari îmblă pr-ungi viegi

Şî doarmi pră ungi-apucă.



Numa mincia îi rămâni.

Pamătu, cu mulci toani,

Chiar trăind dă az pră mini,

Tot ar vria la Ierculani.



Gluma fujii să m-ajungă.

Io pră loc făcui socoata –

Mincia m-aş fi pus-o-n dungă,

Dacă vinia cu nipoata.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate